OBEC erbLÍŠNICE
okres
okres
Ústí nad Orlicí

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Organizace > Hasiči > Technika > Tatra

V roce 1996 byla zakoupena zgenerálkovaná Tatra T815 která slouží SDH Líšnice do dnešní doby, nahradila tak spolehlivou ale zastaralou cisternu Škoda 706 RTH CAS 16.Tatra pochází původně z Poldi Kladno,po zgenerálkování sme ji zakoupili bez vrchního nátěru,který byl členy sboru zhotoven v místím zemědělském družstvu.

Rok výroby 1985

CAS 32 T815 6x6

 

Výrobce podvozku:

TATRA a. s. Kopřivnice

Nástavba

THT s.r.o., Polička

Motor

Vznětový, čtyřdobý, vzduchem chlazený dvanáctiválec do "V" o výkonu 255 kW

Převodovka

synchronizována, 10 stupňů vpřed, 

2 vzad, na přední straně je náhon pro čerpadlo

Délka vozu

8 510 mm

Šířka vozu

2 500 mm

Výška vozu

3 350 mm

Světlost vozu

325 mm

Pohotovostní hmotnost

12 950 kg

Celková hmotnost

22 500 kg

Maximální dovolená rychlost

100 km/h

Nádrž na vodu

8 200 l

Nádrž na pěnidlo

2 * 400 l

Čerpací zařízení

Jednostupňové odstředivé celomosazné čerpadlo.

Jmenovité parametry čerpadla.

3 200 l/min při tlaku 0,8 MPa a sací výšce 1,5 m

Maximální tlak čerpadla

1,6 MPa a sací výšce 1,5 m

Maximální sací výška

7,5 m

 

Cisternová automobilová stříkačka CAS 32 - T 815 typ 3530 navazuje na typ CAS 32 - T 148. Je to speciální vozidlo uzpůsobené k rychlému zásahu při hašení požárů vysoce hořlavých látek i v místě s nedostatkem vody. Přepraví požární družstvo 1+3 /velitel + 3 hasiči/. Řadí se mezi těžké cisterny určené k zásahu vodou i pěnou. Lze ji úspěšně použít jak v běžné požární službě, tak v chemických závodech, rafinériích, ve skladech hořlavých látek, na letištích a všude tam, kde je vysoké riziko požárního nebezpečí. Výkon strojového spodku, velký obsah nádrží na vodu i pěnidlo a výkon čerpacího zařízení, které je vybaveno elektropneumatickým ovládáním (v současnosti se při GO pro zvýšení spolehlivosti mění na pneumatické), je předpokladem rychlé likvidace požárů i při velmi těžkých podmínkách. Podvozek je třínápravový se stálým pohonem zadních náprav a vypínatelným pohonem přední nápravy