V roce 1996 byla zakoupena zgenerálkovaná Tatra T815 která slouží SDH Líšnice do dnešní doby, nahradila tak spolehlivou ale zastaralou cisternu Škoda 706 RTH CAS 16.Tatra pochází původně z Poldi Kladno,po zgenerálkování sme ji zakoupili bez vrchního nátěru,který byl členy sboru zhotoven v místím zemědělském družstvu.
Rok výroby 1985
CAS 32 T815 6x6
Výrobce podvozku: |
TATRA a. s. Kopřivnice |
Nástavba |
THT s.r.o., Polička |
Motor |
Vznětový, čtyřdobý, vzduchem chlazený dvanáctiválec do "V" o výkonu 255 kW |
Převodovka |
synchronizována, 10 stupňů vpřed, 2 vzad, na přední straně je náhon pro čerpadlo |
Délka vozu |
8 510 mm |
Šířka vozu |
2 500 mm |
Výška vozu |
3 350 mm |
Světlost vozu |
325 mm |
Pohotovostní hmotnost |
12 950 kg |
Celková hmotnost |
22 500 kg |
Maximální dovolená rychlost |
100 km/h |
Nádrž na vodu |
8 200 l |
Nádrž na pěnidlo |
2 * 400 l |
Čerpací zařízení |
Jednostupňové odstředivé celomosazné čerpadlo. |
Jmenovité parametry čerpadla. |
3 200 l/min při tlaku 0,8 MPa a sací výšce 1,5 m |
Maximální tlak čerpadla |
1,6 MPa a sací výšce 1,5 m |
Maximální sací výška |
7,5 m |
Cisternová automobilová stříkačka CAS 32 - T 815 typ 3530 navazuje na typ CAS 32 - T 148. Je to speciální vozidlo uzpůsobené k rychlému zásahu při hašení požárů vysoce hořlavých látek i v místě s nedostatkem vody. Přepraví požární družstvo 1+3 /velitel + 3 hasiči/. Řadí se mezi těžké cisterny určené k zásahu vodou i pěnou. Lze ji úspěšně použít jak v běžné požární službě, tak v chemických závodech, rafinériích, ve skladech hořlavých látek, na letištích a všude tam, kde je vysoké riziko požárního nebezpečí. Výkon strojového spodku, velký obsah nádrží na vodu i pěnidlo a výkon čerpacího zařízení, které je vybaveno elektropneumatickým ovládáním (v současnosti se při GO pro zvýšení spolehlivosti mění na pneumatické), je předpokladem rychlé likvidace požárů i při velmi těžkých podmínkách. Podvozek je třínápravový se stálým pohonem zadních náprav a vypínatelným pohonem přední nápravy